wtorek, 12 kwietnia 2016

What's the time... minions? - czyli powtórka godzin z minionkami :)

Muszę się do czegoś przyznać... uwielbiam minionki :) Moi uczniowie także, dlatego postanowiłam to wykorzystać i przemycić te małe żółte stworzonka do lekcji o godzinach :)

Oto efekty:




Puzzle można pobrać TUTAJ 

W zestawie znajdziecie 30 par puzzli, wystarczy wydrukować ( najlepiej na grubszym papierze ) i gotowe :) 

Jak wykorzystać puzzle ? 

Łączenie par

Rozkładamy puzzle na podłodze, dzieci muszą je dopasować. Jeżeli mamy zajęcia w grupie, możemy rozdać uczniom po jednym puzzlu, zadaniem dzieci będzie chodzenie po sali i pytanie o godzinę po angielsku oraz odnalezienie osoby z pasującym puzzlem.

Zabawa w chowanego

Przed wejściem uczniów do sali chowamy puzzle w różnych miejscach, zadaniem uczniów będzie znalezienie wszystkich puzzli i połączenie ich w pary.

Memory

Gramy tak jak w zwykłe memory, tyle że karty wybieramy z dwóch "kupek"- po prawej stronie rozkładamy te z obrazkami, po lewej te z samymi godzinami.

Głuchy telefon

Uczniowie siadają w rzędzie, po jednej stronie rzędu kładziemy karty z minionkami, po drugiej te z godzinami. Pierwszy uczeń ( ten od strony kart z minionkami ) losuję jedną kartę i czyta na ucho jej zawartość kolejnemu uczniowi, następnie uczniowie kolejno przekazują sobie na ucho zdanie z karty aż dojdziemy do ostatniego ucznia w rzędzie, którego zadaniem będzie dopasowanie usłyszanej godziny do odpowiedniego puzzla, nauczyciel sprawdza czy puzzle się ze sobą zgadzają :)

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły na wykorzystanie puzzli, czekam na Wasze propozycje w komentarzach :)



Chcesz być na bieżąco z nowymi postami ? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku :)

17 komentarzy:

  1. Cóż mogę napisać ... BOSKIE! Minionki mają nieokiełznaną moc rażenia więc dzieciątka będą nadaktywne i zmotywowane do kwadratu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Według mnie minionki potrafią rozruszać każdą lekcję :)

      Usuń
  2. Super! Przyznam szczerze, że nie przepadam za tym tematem, a krecenie wskazówkami na zegarze dawno się już dzieciom przejadło. Tu mamy coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie ! Dzieci szaleją z zachwytu na widok minionków :)

      Usuń
  3. Wspaniały pomysł! :) Dzieciaczki na pewno się zaangażują ;)
    Zastanawia mnie tylko, czy nie powinno być 'a' quarter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, obie formy są poprawne :) Uczę z różnych podręczników i w każdym jest inaczej, w słownikach "a" jest w nawiasie, mnie zawsze uczono bez a i tak też mówiła większość anglików których spotkałam. Uczniom zawsze mówię, że mogą się spotkać z jedną i drugą opcją :)

      Usuń
  4. ja również uwielbiam minionki 💛 już nie mogę się doczekać kiedy będziemy mieć lekcję z godzinami! na pewno wykorzystam 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro znowu mam temat z godzinami, tym razem już cały zakres i zamierzam ponownie wykorzystać Twoje puzzle. :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się przydają :) Muszę chyba zrobić jeszcze inne puzzle z bajkowymi postaciami bo dzieci je uwielbiają :D

      Usuń
  6. Ha, czy wiecie,że ten minionek filotowy jest zmutowany? dopiero jak zrobilam te puzle na lekcji to sie dowiedzialam. Fotka z zajęć anglopunkt.blogspot.com
    Poraz kolejny dziękuję za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, ja wiedziałam bo jestem chyba jeszcze większą fanką minionków niż moi uczniowie ;) Nawet czasami chodzę do pracy w koszulkach z minionkami :D

      Usuń