poniedziałek, 9 maja 2016

Let's play LONDOLOTTO ! :)


Jeżeli Wy również nie zostaliście milionerami po ostatnim losowaniu Lotto, na pocieszenie mam dla Was grę :) 

Może chociaż uczniowie będą mieli więcej szczęścia ;)

Co będzie potrzebne?

- kilkadziesiąt małych skrawków papieru z wypisanym liczbami (na przykład 1-100)

- jeżeli jesteście bardzo leniwi, można odpuścić sobie wypisywanie karteczek i skorzystać ze strony, na której wszystko wypisze się i wylosuje za Was: KLIK 

- kartki z zadaniami lub z kategoriami

- wydrukowane i wycięte losy do Londolotto

 


Losy do ściągnięcia TUTAJ

Przebieg gry:  

Rozdajemy losy uczniom, zadaniem uczniów jest wybranie 9 różnych liczb i wpisanie ich długopisem w kółka. Według mnie najlepiej wybierać z liczb 1-100, ale można to modyfikować po swojemu, jeżeli chcemy żeby łatwiej było trafić, możemy wyznaczyć przedział liczb np. 1-80. 
Gdy wszystkie liczby już są wpisane, uczniowie odkładają długopisy i biorą do rąk ołówki. Następnie nauczyciel losuje liczby (przy 100 liczbach można wylosować 20) wypowiadając każdą z nich po angielsku i zapisując na tablicy. Uczniowie sprawdzają swoje losy, zakreślając wylosowane liczby ołówkiem. 

A co można wygrać ? :) 

Opcja 1- Kategorie 

Ta opcja idealnie sprawdzi się w większej grupie. Kolejno sprawdzamy losy każdego ucznia. Uczeń losuje jedną z przygotowanych wcześniej kategorii. Kategorie mogą być różne, w zależności od tego co ostatnio omawialiśmy i od poziomu grupy np. "farm animals" lub "irregular verbs " Gdy już wylosujemy kategorię, zadaniem ucznia jest podanie tylu wyrazów z danej kategorii, ilu liczb nie trafił. Czyli zgodnie z tym co jest napisane na losie, im więcej liczb trafimy, tym łatwiejsze będzie zadanie do wykonania :) Na przykład gdy uczeń trafił 4 liczby z 9, musi powiedzieć 5 słów z danej kategorii :) 

Opcja 2 - Powtórka 

Ta opcja będzie lepsza na zajęcia indywidualne. Przed grą przygotowujemy 9 zadań powtórkowych dla ucznia, zadania mogą być krótkie np: "przetłumacz zdanie", "powiedz kiedy używamy czasu Past Simple" lub mogą być to dłuższe zadania z książki. Reszta zasad wygląda podobnie jak w opcji pierwszej- im więcej uczeń trafi liczb, tym mniej zadań będzie musiał wykonać. 

Tę opcję możemy również dostosować do większych grup- wybrać los ucznia, który trafił najwięcej liczb lub wylosować ucznia z dziennika np. celując w dziennik palcem, z zamkniętymi oczami ;)  

Dajcie znać jeśli wypróbujecie :)

Enjoy :) 

Chcesz być na bieżąco z nowymi postami ? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku :)





3 komentarze: