sobota, 13 sierpnia 2016

5 gier i zabaw z wykorzystaniem zmiotki i szufelki ;)

Czy kiedyś w trakcie sprzątania przyszło Wam może do głowy, że taka zmiotka z szufelką mogłyby się fajnie sprawdzić jako rekwizyt na zajęcia? Cóż...mnie właśnie przyszło ;)

Oto 5 pomysłów na wykorzystanie zmiotki i szufelki na lekcji angielskiego :)  





1. Kolory

Do tego zadania będziemy potrzebować kolorowego papieru, możecie wykorzystać niepotrzebne skrawki, które zostaną z jakiejś wcześniejszej pracy plastycznej :) Papier zwijamy w niewielkie kulki ok. 2-3 cm. Najlepiej żeby było po kilka kulek z każdego koloru, którego nazwę poznajemy. Kulki rozrzucamy po podłodze, następnie wymawiamy jakiś kolor po angielsku, a dziecko musi zmieść wszystkie kulki w tym kolorze i przenieść je do wcześniej przygotowanego pojemnika. Żeby było ciekawiej możemy to zadanie wykonywać na czas lub później zamienić się z dzieckiem miejscami i zobaczyć kto najszybciej zebrał odpowiednie kulki.

2. Co jest na obrazku?

Do tego zadania będziemy potrzebować wydrukowanych obrazków, oczywiście takich których nazwy chcemy przećwiczyć. Obrazki zwijamy w kulki i rozrzucamy po podłodze i w innych miejscach na przykład na krzesłach, na biurku itd. Ustalamy odpowiedni czas np. 10 sekund, uczniowie kolejno przez ten czas zmiatają kulki, następnie nazywają obrazki które udało im się zdobyć i za każdy z nich dostają punkt, wygrywa osoba z największą ilością punktów.

3. Odkurzacz i bomba

Przygotowujemy kulki z obrazkami i rozrzucamy je tak jak w poprzednich zadaniach. Na kulkach oprócz obrazków możemy wypisać różną punktację od 1 do 3.  Oprócz zwykłych obrazków robimy również kilka kulek z bombą lub odkurzaczem. Uczniowie kolejno zmiatają jedną kulkę, nazywają obrazek i dostają określoną liczbę punktów, jeśli trafią na odkurzacz- dostają 2 dodatkowe punkty, a jeżeli na bombę- tracą 2 :) Wygrywa osoba, która po zebraniu wszystkich kulek ma najwięcej punktów.

4. Pary

Przygotowujemy obrazki lub słówka i zwijamy je w kulki,wszystko po 2 razy, uczniowie kolejno zmiatają po 2 kulki, rozwijają je i nazywają. Jeżeli obrazki są takie same, uczeń dostaje jeden punkt. Kulki już rozwinięte odkładamy na bok, także może się zdarzyć tak, że żadna para nie zostanie odnaleziona, ale w tej grze najważniejsze jest ćwiczenie poznanego słownictwa ;) Żeby ułatwić znajdywanie par możemy przygotować kulki w kilku kategoriach i dopasowywać obrazki kategoriami, na przykład jeśli uczeń zmiecie dwie zabawki albo dwie rzeczy do jedzenia- dostaje punkt.

5. Poszukiwacze zaginionego skarbu

Ta gra sprawdzi się jako szybka powtórka na początku lub pod koniec lekcji.Tym razem słówka lub obrazki na skrawkach papieru zawijamy w folię aluminiową lub w złoty papier kolorowy ( tak dla lepszego efektu ). W jednej kulce chowamy obrazek ze skrzynią skarbów :) Zadaniem uczniów będzie odnalezienie prawdziwego skarbu wśród wielu podróbek ;) Dzieci zmiatają kolejno po jednym "skarbie", rozwijają go i nazywają obrazki, bawimy się do tej pory aż znajdziemy prawdziwy skarb, czyli kulkę ze skrzynią.

Enjoy ;)

Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku :)  




5 komentarzy:

  1. Fantastyczne pomysły! Niby zwykła zmiotka, a ile możliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Packi na muchy już trochę mi się przejadły więc trzeba było wykombinować coś nowego ;)

      Usuń