sobota, 30 września 2017

Nie bądź leniwcem, czyli 9 sposobów na aktywne lekcje angielskiego ;)

W dzisiejszym wpisie poznacie 9 pomysłów na aktywne lekcje angielskiego, tym razem jednak nie będą to moje pomysły, a czytelników Londonopoly, którzy wzięli udział w konkursie "Angielski aktywnie" :)  

Clipart by Prettygrafik Design


Bardzo dziękuję wszystkim osobom, które wzięły udział w konkursie, wszystkie pomysły są super! Dlatego właśnie postanowiłam uwiecznić je w tym wpisie żeby inni nauczyciele też mogli z nich skorzystać ;) 

Na początek trzy pomysły, których autorzy wygrywają książki "Angielski aktywnie" z wydawnictwa EDGARD :) 

Marta Brown: 

Tę zabawę nazwałam "Mayday". Jest ona uniwersalna, może sprawdzić się podczas powtórek materiału lub wprowadzania nowego słownictwa podczas zajęć z dziećmi. Jak się bawimy? Rozkładamy flashcardy na podłodze lub w różnych częściach sali. Mówimy dzieciom, że są samolotami :-) Wcielają się w role i "latają" po sali udając samoloty. Na hasło "mayday", dzieci dostają znak,że kończy im się paliwo. Mówimy wtedy jakaś kategorię, np "food" a uczniowie żeby zatankować, szukają obrazków z tej kategorii. Każdy uczeń może wziąć jeden i nazywa go. Kto nie znajdzie-odpada,lub musi wykonać dodatkowe zadanie, np powiedzieć inne słowo z tej kategorii wykonując jednocześnie jakaś "akrobacje",np obrót, skok, itp. :-)  

Magdalena Wiśniak: 


Ciężko mi wybrać jeden kreatywny pomysł. Na zajęciach stosuję głownie technologię np Kahoot, co bardzo motywuje uczniów - kochają sami układać testy dla kolegów.
Analogowo - Fortune Telling - proszę uczniów by na kartce odrysowali swoją rękę jakimś kolorem, potem zbieram kartki i daje innym, by przepowiedzieli kolegom przyszłość :) Celowo nie wiedzą komu by nie sugerować się niczym. Zdarza się,że dodaje 2-3 karty z Dixit by łatwiej było coś wymyślić. Bardzo ciekawe i kreatywne odpowiedzi są, nigdy nie wiadomo co przyniesie przyszłość, a moi kursanci w rolach wróżbitów bardzo ochoczo przepowiadają przyszłość. Ps. Wspólnie robimy przykład na mojej ręce :) 


Dorota Łuczyńska: 

Do tego pomysłu potrzebujemy dużych kartek A4 z prostymi pytaniami typu "What's your name?" czy "How old are you?". Dzielimy grupę na pary. Na środek sali zapraszamy pierwszą parę. Uczniowie stają do siebie plecami. Każdemu dajemy po jednej karcie z pytaniem. Uczniowie trzymają karty przed sobą tak, by pytanie było widoczne dla innych. Na nasz znak uczniowie idą trzy kroki do przodu a następnie szybko odwracają się. Teraz każdy z nich widzi pytanie swojego "przeciwnika". Zadaniem uczniów jest jak najszybsze przeczytanie tego pytania i udzielenie na nie poprawnej odpowiedzi. Ta osoba z pary, która zrobi to pierwsza, wygrywa. Wtedy możemy zaprosić kolejną parę i dać im kolejne dwa pytania, itd. Polecam! :) 

Zwycięzców bardzo proszę o przesłanie swoich adresów korespondencyjnych na londonopoly@gmail.com Na adresy czekam do poniedziałku 02.10 do godziny 16, jeżeli nie otrzymam adresów do tej pory, zastrzegam sobie prawo do wybrania innego zwycięzcy, ale mam nadzieję że taka sytuacja nie będzie miała miejsca :) 

A tutaj mamy 6 pozostałych pomysłów, które również zamierzam wypróbować na swoich zajęciach ;) 

Beata: 

Bardzo fajnie sprawdza się chowanie wskazówek po całym pokoju / klasie (np. w Murder Game) lub po prostu flashcards związanych z konkretnym działem (np. shopping list). Dzieci bardzo lubią zaglądać w różne miejsca i szukać różnych rzeczy :) Fajnie łączy się coś takiego z lekcją o kierunkach (turn left etc.) ale i nawet zwykłe hot/cold spełnia swoje zadanie. 

12ewe: 

Ciekawym pomysłem jest,, pisanie po plecach". Jedna osoba pisze drugiej jakieś słowo po angielsku na plecach, a zadaniem drugiej jest odgadnięcie tego słowa i tak na zmianę. Fajne urozmaicenie zwłaszcza dla dzieci, które niezbyt potrafią i lubią pisać w sposób tradycyjny 😊

Joanna N.: 

Świetny pomysł na połączenie angielskiego, ruchu i muzyki klasycznej. Dzieci poruszają się płynnie, tańczą przy muzyce Humoresque trzymając w ręku wstążki i wykonują polecenia np up up up, down down down, turn around i wiele innych. Niesamowita możliwość sprawdzenia znajomości poleceń, a przy tym dzieci się wyciszają :-) 

Monika Bodurka: 

Proponuję grę w White elephant: małe pudełeczka zapakowane jak na prezent, w środku zadanie do rozwiązania i słodki upominek. Uczniowie po kolei wybierają swój prezent, ale można zabierać prezent innemu uczniowi. Na koniec każdy odczytuje swoje zadanie. Świetna zabawa, rywalizacja i niespodzianka. W prezentach mogą znaleźć się dodatkowe atrakcje, np. możliwość nieprzygotowania, możliwość zgłoszenia braku zadania domowego etc. Każde dziecko lubi prezenty, nieprawdaż?  

Carolangue: 

Activity Box! Uczniowie stoją w kole. Daję im pudełko z zadaniami, które podają sobie w koło. Leci wesoła muzyka, dzieci tańczą a kiedy muzyka się zatrzyma- osoba, która trzyma pudełko losuje karteczkę i wykonuje zadanie typu: sit down and touch your nose, shake hands with everybody, turn around and jump, draw a circle on the blackboard, put your left hand on your right knee, jump three times on one leg, make a funny face, dance like a penguin, play the guitar etc. :) 

Chris Tep: 

Super pomysłem jest wrzucanie uczniów w sytuacje codzienne. A tak przy okazji nieco na głęboką wodę. Ja przy przeprowadzce wykorzystałam fakt i połączyłam składanie mebli z nauka angielskiego. I tak ucząc imperative i powtarzając Present Simple kilku uczniów składało szafkę. Zabawa niezła, dodatkowo nauka słownictwa i gramatyki. Chłopaki z gimnazjum bawili się świetnie. 




Które pomysły to Wam podobają się najbardziej ? :)  


Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku i odwiedzenia Londonopoly na Instagramie :) 


Zapraszam również do dołączenia do grupy Nauka przez zabawę, na której polecamy sobie ciekawe gry i książki dla dzieci :) 




1 komentarz:

  1. Ale super! Bardzo się cieszę i dziękuję za wyróżnienie! Pozdrawiam! / Dorota

    OdpowiedzUsuń