sobota, 24 października 2015

Where is Stefan?



Where is Stefan? to krótka zabawa na powtórzenie słówek związanych z położeniem (in,on,under,behind) oraz nazw mebli, do której potrzebujemy jedynie czystej kartki. Zabawa sprawdzi się raczej na lekcjach indywidualnych, ale możemy ją też dostosować pod mniejsze grupy.    





Kartkę dzielimy na 8 równych części. Na siedmiu z nich wypisujemy różne miejsca w pokoju np. under the sofa lub behind the desk w zależności od tego co mamy w pomieszczeniu, w którym jest lekcja. Na ósmej karteczce rysujemy Stefana. Stefan to zwykły patyczak z nieproporcjonalnie dużą głową i śmieszną miną :)

Oczywiście ludzika możemy nazwać inaczej. Mój to zawsze Stefan, w sumie nie wiem dlaczego ale dzieciom bardzo podoba się to imię :)

Gdy ludek jest już gotowy zapoznajemy go z uczniem od razu ćwicząc zwroty What's your name ? i Nice to meet you. Po zapoznaniu się opowiadamy uczniowi krótką historyjkę. Stefan jest kapitanem wielkiego statku, niestety jego ostatni rejs nie zakończył się zbyt dobrze ponieważ statek napadli piraci i porwali Stefana. W tym miejscu uczeń musi wyjść na chwilę z pokoju, w którym odbywa się lekcja lub odwrócić się do ściany i zasłonić oczy. W tym czasie nauczyciel chowa wcześniej przygotowane kartki w odpowiednich miejscach, jedną z kartek zostawiamy na wierzchu. Przy siedmiu kartkach zajmie to około minuty. Tak więc po minucie uczeń wraca do pokoju lub odwraca się. 

Nauczyciel przyjmuje rolę pirata ( ja wykorzystuje czasami pacynkę pirata ). Uczeń, jako nowy kolega Stefana, musi go odszukać. Piraci żądają jednak okupu. Jako okup, uczeń musi wymienić pięć ostatnio poznanych angielskich słówek i poprawnie je przetłumaczyć. Następnie pirat przekazuje uczniowi pierwszą wskazówkę czyli pierwszą z wcześniej przygotowanych karteczek( tą, która została na wierzchu), na której jest napisane na przykład under the desk. Uczeń czyta napis na głos i idzie we wskazane miejsce, w którym ukryta jest następna wskazówka. Potem powtarzamy tę czynność aż do ostatniego miejsca, w którym znajdziemy Stefana :) 

14 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł :) Cała historia wciagająca i ekscytująca. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Dzieciaki bardzo lubią tę zabawę, warto wypróbować :)

      Usuń
  2. Ekstra! Żałuję, że na ten wpis nie trafiłam wcześniej bo właśnie skończyłam omawianie trgo tematu. Ale pomysł jest świetny! Mam zaplanowany wpis dotyczący właśnie prepositions od place. Chętnie do Ciebie zalinkuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby mi bardzo miło :) Może jeszcze uda Ci się zrobić to ćwiczenie w ramach powtórzenia :)

      Usuń
  3. Ekstra! Żałuję, że na ten wpis nie trafiłam wcześniej bo właśnie skończyłam omawianie trgo tematu. Ale pomysł jest świetny! Mam zaplanowany wpis dotyczący właśnie prepositions od place. Chętnie do Ciebie zalinkuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny pomysł! Czy miałabyś coś przeciwko gdybym zrobiła karty do tej gry i opisała ją u siebie na blogu?
    Oczywiście podlinkuje Twój blog i napiszę, że Ty jesteś autorem tej świetnej zabawy :)

    http://www.angielskibazgrolnik.deviantart.com

    OdpowiedzUsuń
  5. No i jest! ❤ Bardzo dziękuję za inspirację!
    http://angielskibazgrolnik.blogspot.com/2015/11/prepositions-game-wheres-stephen.html

    OdpowiedzUsuń
  6. super pomysł! ale gdybyś miała tu jakiś obrazek łatwiej by było przypiąć to do Pinteresta 😊 rozważ sprawę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja ;) To jeden z moich pierwszych postów, jeszcze wtedy nie ogarniałam tego wszystkiego, a potem jakoś zapomniałam o dodaniu obrazka, dzięki za przypomnienie :)

      Usuń