środa, 22 marca 2017

Pass the pigs, czyli jak uczyć się angielskiego rzucając świniami ;)

Dzisiaj mam dla Was recenzję gry, którą możecie wykorzystać na zajęciach z każdą grupą wiekową. Nieważne czy uczeń ma 6 lat czy 60 bo wszystkich cieszy... rzucanie świniami ;)


Jak może już zdążyliście zauważyć, gra jest dosyć wiekowa, pochodzi dokładnie z 1967 roku. W sumie wpadła do mojego koszyka na allegro jako dodatek do czegoś innego i nie do końca wiedziałam co to może być i czego można się po niej spodziewać. Teraz muszę przyznać, że zdecydowanie lubię takie niespodzianki.

Co znajdziemy w środku?

W zielonym kartoniku kryje się urocze małe etui  (mniej więcej wielkości takiego do okularów). Etui bez problemu zmieści się w każdej torebce co jak dla mnie jest zdecydowanym plusem przy ilości rzeczy jakie zabieram ze sobą na zajęcia.


W etui znajdziemy instrukcję, notesik do zapisywania punktów, dwa czarne ołówki ze świnkami i najważniejsze- dwie urocze mini świnki :)

Zasady gry

Zasady gry są bardzo proste, uczestnicy kolejno rzucają świnkami, tak jak kostkami i w zależności od  tego jak wypadną świnki, dostajemy odpowiednią liczbę punktów. Na przykład jeżeli obie będą leżały na boku, otrzymujemy 1 punkt, jeżeli jedna z nich wyląduje na plecach- 6 punktów, jeżeli obie będą stały- 20 punktów. Możliwości jest wiele :) Najwięcej punktów bo aż 60 możemy uzyskać jeśli obie świnki spadną na ryjek i ucho, natomiast jeżeli świnki będą na sobie leżały możemy stracić wszystkie punkty. Gramy aż do zdobycia określonej wcześniej liczby punktów.


Jak wykorzystać grę na lekcji?

Tak jak wcześniej wspomniałam wykorzystuję tę grę na zajęciach z każdą grupą wiekową, zazwyczaj robimy pięcio lub dziesięciominutową powtórkę pod koniec lekcji. W zależności od poziomu uczniów przygotowuję zadania do wykonania, słowa do przetłumaczenia lub pytania do tekstu lub wcześniej obejrzanego filmu. Po poprawnym wykonaniu każdego zadania rzucamy świnkami i zdobywamy punkty. Punkty możemy zdobywać na jednej lekcji lub kilka lekcji z rzędu.

Gdzie kupić ?

Przeszukałam pół internetu i niestety moja wersja gry nie jest dostępna w sprzedaży. Ja na swoją trafiłam przez przypadek i kupiłam ją za kilkanaście złotych, więc czasami możecie trafić na nią na allegro, natomiast jeśli nie macie tyle cierpliwości znalazłam grę w dwóch miejscach w trochę bardziej nowoczesnej i odrobinę kosmicznej wersji ;) Przy okazji jest to wersja skandynawska, ale nie ma to żadnego znaczenia bo w grze ważna jest jedynie punktacja i same świnki. Wersje skandynawską dostaniecie na stronach planszomania.pl i rebel.pl

Jak Wam się podoba "Świńska gra" ? ;)

Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku :) 

Zapraszam również do dołączenia do grupy Nauka przez zabawę, na której polecamy sobie ciekawe gry i książki dla dzieci :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz